لوازم سونا و جکوزی

مبدل حراراتی

مشاهده همه

از لوازم و تجهیزات سوناو جکوزی چه می‌دانید؟

در حیطه این تجهیزات می‌توان دستگاه‌های بسیاری را نام برد. همانطور که می‌دانید ضدعفونی کردن آب استخر اصلی‌ترین رکن می‌باشد. جهت ضدعفونی کردن آب از دستگاه تصفیه و ضد عفونی آب استفاده می‌شود. حال این دستگاه تصفیه خود شامل زیر مجموعه‌های از جمله فیلترهای تصفیه، پکیج‌های تصفیه، انواع کلرزن‌ها، جاروهای استخر، لامپ UV و ازن زن‌ها، از برندهای ایمکس، هایوارد، اطلس پول و… هستند.

درباره لوازم و تجهیزات سونا بیشتر بدانیم

لوازم و تجهیزات سونا به دو قسمت سونای خشک و سونا بخار تقسیم می‌شود که در هر کدام از تجهیزات مخصوص به خود تشکیل می‌شوند. متأسفانه بسیاری از اشخاصی که سونا خانگی دارند، به دلیل کمبود اطلاعات در این زمینه، کارهای اشتباهی مانند خرید لوازم و تجهیزات نامناسب می کنند، که باعث می‌شود پس از مدتی محیط داخلی و سایر تجهیزات سونا از کار افتاده و باعث چندین برابر هزینه می‌شود.

 وقتی صحبت از تجهیزات استخر و سونا می‌شود، ممکن است ناخودآگاه یاد برخی تجهیزات مانند بخاری‌ها بیفتید. برای مردم، سونا مانند گلخانه‌ای است که برای سوزاندن چربی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نظر آن‌ها مهم‌ترین تجهیزات سونا استفاده از بخاری برای گرمایش محیط است، در حالی که تجهیزات سونا بسیار فراتر می‌رود.

 

مهم‌ترین تجهیزات جکوزی شامل موارد زیر است:

جت پمپ جکوزی

در جکوزی‌ها هر چقدر آب با فشار بیشتر و سرعت بالاتر وارد شود، بهتر است. جت پمپ جکوزی از بهترین تجهیزات استخر و جکوزی می‌باشد. برای به حرکت در آوردن آب با فشار معمول، فیلتر کردن و گرم کردن با سرعت پایین صورت می‌گیرد.

 

گرمکن آب جکوزی

معمولا برای گرمایش آب جکوزی‌های آپارتمانی از گرمکن آب جکوزی مستقل استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که بیش از حد گرما ندهید، زیرا سبب رطوبت نسبی در جکوزی و آسیب دیدن تجهیزات استخر، سونا و جکوزی می‌شود.

 

فیلتر تصفیه جکوزی

فیلتر تصفیه جکوزی از نوع فیلتر شنی‌ تصفیه جکوزی است که مخزن‌های بسیار بزرگ از جنس فایبر گلاس و فلز دارند، یک بستر ضخیم از شن مخصوص دارد. نحوه کارکرد این فیلتر به گونه‌‌ای است که آب از بالای مخزن وارد شده؛، به پایین حرکت می‌کند و از شن‌ها عبور می‌کند. شن‌ها آلودگی‌ها را جذب می‌کنند، آب تصفیه شده خارج می‌شود.