تجهیزات سونا و جکوزی

از لوازم تجهیزات سونا و جکوزی چه می‌دانید؟

در حیطه این تجهیزات می‌توان دستگاه‌های بسیاری را نام برد. همانطور که می‌دانید ضدعفونی کردن آب استخر اصلی‌ترین رکن می‌باشد. جهت ضدعفونی کردن آب از دستگاه تصفیه و ضد عفونی آب استفاده می‌شود. حال این دستگاه تصفیه خود شامل زیر مجموعه‌های از جمله فیلترهای تصفیه، پکیج‌های تصفیه، انواع کلرزن‌ها، جاروهای استخر، لامپ UV و ازن زن‌ها، از برندهای ایمکس، هایوارد، اطلس پول و… هستند.

تجهیزات سونا و جکوزی

درباره لوازم و تجهیزات سونا بیشتر بدانیم

لوازم و تجهیزات سونا به دو قسمت سونای خشک و سونا بخار تقسیم می‌شود که در هر کدام از تجهیزات مخصوص به خود تشکیل می‌شوند. متأسفانه بسیاری از عموم مردم که در منزل خود از سونا خانگی استفاده میکنن به دلیل کمبود اطلاعات در زمینه خرید لوازم و تجهیزات سونا ، کارهای اشتباهی می کنند، که باعث می‌شود پس از مدتی لوازم از کار افتاده و باعث چندین برابر هزینه می‌شود.

 وقتی صحبت از تجهیزات استخر و سونا می‌شود، ممکن است ناخودآگاه یاد برخی تجهیزات مانند بخاری‌ها بیفتید. سونا برای مردم مانند گلخانه‌ای است که برای سوزاندن چربی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نظر آن‌ها مهم‌ترین تجهیزات سونا استفاده از بخاری برای گرمایش محیط است، در حالی که تجهیزات سونا بیش از این موارد است.

انواع سونا

  • سونای خشک: رطوبت این سونا ۵ تا ۱۰ درصد و دما ۹۰ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد است.

  • سونای مرطوب: رطوبت این سونا ۱۵ تا ۳۰ درصد و دما ۷۵ تا ۸۵ درجه سانتیگراد است.

  • سونا بخار: رطوبت این سونا ۴۰ تا ۶۵ درصد و دما ۴۵ تا ۶۵ درجه سانتیگراد است.

  • سونا مادون قرمز: برخلاف سوناهای دیگر، این سونا از بخاری مادون قرمز استفاده می‌کند.

  • سونای سنتی: از اجاق‌هایی با منابع انرژی مانند گاز، برق یا چوب استفاده می‌کنند.

نکات مهم درباره تجهیزات و لوازم استخر، سونا، و جکوزی

نکات مهم درباره تجهیزات و لوازم استخر، سونا، و جکوزی

تجهیزات استخر، سونا و جکوزی شامل وسایل تاسیساتی بسیار هستند که همه در کنار هم سبب می‌شوند تا یک مکان عالی برای مردم پدید آید. اکثر مردم در دنیای امروز برای گذراندن وقت خود به استخر می‌روند.

معرفی انواع تجهیزات سونا

سونای خشک و سونای بخار دارای لوازم و تجهیزات متفاوتی هستند. اما، آن‌ها وجه مشترک هم نیز دارند، البته موقع خرید باید به نوع سونا اهمیت دهید تا بتوانید بهترین لوازم و تجهیزات سونا را تهیه کنید. اینکه از چه تجهیزات و ابزارهایی استفاده کرده‌اید بستگی به هدف شما خواهد داشت.

  1. هیتر سونا خشک

هیتر سونا خشک یکی از اصلی‌ترین تجهیزات سونا به شمار می‌آید. کار هیتر این است که محیط سونا را معتدل و گرم نگه دارد. هیتر دارای انواع مختلفی است که باید با توجه به اندازه سونا و نوع کاربری تهیه شود. از برندهای معروف هیتر سونا برند هلو فنلاند می‌توان نام برد.

 

  1. سنگ هیتر سونا خشک

سنگ هیتر سونا خشک روی المنت‌های هیتر قرار می‌گیرد و برای گرم کردن فضا استفاده می‌شود، همچنین، مانع از نفوذ آب و رطوبت به داخل المنت‌ها می‌شود و زمانی که مایع اکالیپتوس را برای معطر شدن فضا روی سنگ‌ها می‌ریزید، حفره‌های روی سنگ و مایع را جذب می‌کنند.

  1. تابلو مدیریت

تابلو مدیریت یکی از تجهیزات دیجیتالی سونا است که برای مدیریت دما، نور، تهویه و زمان سونا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تابلو کنترل دو عقربه رطوبت‌سنج و دماسنج وجود دارد.

 

  1. چوب سونا خشک

چوب سونا یکی از با اهمیت‌ترین تجهیزات سونا است که نسبت به تهیه آن باید حساسیت زیادی انجام داد. چوب سونا در معرض گرما و رطوبت می‌باشد و باید توان مقاومت در این محیط را داشته باشد.

 

  1. لوازم جانبی

 سایر تجهیزات سونا به غیر مواردی که نام برده شد جزء لوازم جانبی محسوب می‌شوند که به کار بردن این لوازم و تجهیزات هم برای مزیت‌های و هم برای زیبایی آن‌ها توصیه می‌شود. یکی از این لوازم و تجهیزات سونا خشک مایع اکالیپتوس میباشد که برای معطر و قابل تحمل کردن فضای سونا مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید به صورت مستقیم روی سنگ‌های سونا ریخته شود.

محصولات تجهیزات سونا پول اکسین :

از لوازم و تجهیزات سونا چه می دانید؟

از لوازم و تجهیزات سونا چه می دانید؟

استفاده از سونا فقط مختص ورزشکاران نیست. افراد عادی نیز می‌توانند با استفاده از سونا خستگی یک روز طولانی را برطرف کرده و استراحت کنند. امروزه استفاده از سونا و تأثیر آن در از بین بردن بیماری‌ها کاملاً مشهود است.

درباره جکوزی بیشتر بدانید!

خرید و انتخاب تجهیزات جکوزی مانند بقیه وسایل استخر از اهمیت بالایی برخوردار است..همچنین یک موتور که باعث چرخش آب درون جکوزی می‌شود؛ اما این فقط  یک روی داستان است. در واقع تجهیزات جکوزی مانند تجهیزات استخر و سونا به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که بسته به نوع کاربری و ابعاد آن متفاوت خواهد بود.

اگر بخواهیم یک جکوزی در محیط خانه یا مجتمع ورزشی  راه اندازی کنیم  باید این نکته را درنظربگیرید که به تمامی تجهیزات که در ادامه معرفی خواهیم کرد ، نیاز خواهیم داشت. تفاوت فقط در نوع مدل انتخابی جکوزی وابعاد آن دارد که این مسئله توسط متخصص و نصاب جکوزی تعیین می‌شود.

مهم‌ترین تجهیزات جکوزی شامل موارد زیر است:

جت پمپ جکوزی

در جکوزی‌ها هر چقدر آب با فشار بیشتر و سرعت بالاتر وارد شود، بهتر است. جت پمپ جکوزی از بهترین تجهیزات استخر و جکوزی می‌باشد. برای به حرکت در آوردن آب با فشار معمول، فیلتر کردن و گرم کردن با سرعت پایین صورت می‌گیرد.

گرمکن آب جکوزی

معمولا برای گرمایش آب جکوزی‌های آپارتمانی از گرمکن آب جکوزی مستقل استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که بیش از حد گرما ندهید، زیرا سبب رطوبت نسبی در جکوزی و آسیب دیدن تجهیزات استخر، سونا و جکوزی می‌شود.

فیلتر تصفیه جکوزی

فیلتر تصفیه جکوزی از نوع فیلتر شنی‌ تصفیه جکوزی است که مخزن‌های بسیار بزرگ از جنس فایبر گلاس و فلز دارند، یک بستر ضخیم از شن مخصوص دارد. نحوه کارکرد این فیلتر به گونه‌‌ای است که آب از بالای مخزن وارد شده؛، به پایین حرکت می‌کند و از شن‌ها عبور می‌کند. شن‌ها آلودگی‌ها را جذب می‌کنند، آب تصفیه شده خارج می‌شود.

انواع فیلتر تصفیه جکوزی

  • فیلتر شنی
  • فیلتر کارتریجی
  •  فیلتر دیاتومه

با هیتر برقی و گازی سونا بشتر آشنا شوید

هیتر برقی و گازی سونا از مهم‌ترین تجهیزات سونا است که به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • هیتر برقی: به وسیله المنت‌های ویژه و با انرژی الکتریکی کار می‌کند.
  • هیتر گازی: به وسیله گاز کار می‌کند و شامل دیگ و مشعل گازی، دوگانه سوز و گازوئیلی می‌شود.
هیترهای برقی و گازی سونا بیشتر بشناسیم

هیترهای برقی و گازی سونا بیشتر بشناسیم

در حالی که نظرات در مورد این موضوع متفاوت است، بسیاری از افراد معتقدند که سونا بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در فنلاند ایجاد شده است. این گودال‌ها به اندازه چاله‌های خام حفر شده در زمین شروع شدند.

مزایای هیتر گازی و برقی

  • برای انباره کردن گرما از سنگ سونا از هیتر گازی و برقی استفاده می‌شود.
  • سنگ سونا و انباره کردن گرما اتاق سونا را زیبا می‌کند.
  • امکان ریختن اسانس (اکالیپتوس) روی هیتر وجود دارد. زیرا ریختن مستقیم اسانس به روی سینی کوره (هیتر سونا خشک گازی) یا به روی المنت (هیتر سونا خشک برقی) امکان پذیر نمی‌باشد.

هیتر سونا بخار

این نوع هیتر به دو دسته تقسیم می‌شود.

  • هیتر برقی سونای بخار: به این هیتر، دیگ برقی سونای بخار نیز گفته می‌شود که محل نصب آن، پشت دیوار سونای بخار است.
  • هیتر گازی: به این هیتر دیگ بخار نیز گفته می‌شود که در موتور خانه و فاصله بسیار نیز نصب می‌شود.
نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که خدمت شما ارائه شد، تا الان باید اطلاعات زیادی در مورد انواع تجهیزات استخر، سونا و جکوزی به دست آورده باشید. حتما توجه داشته باشید که برای خرید و نصب تجهیزات به دلیل پایین بودن قیمت، بی‌کیفیت‌ها را انتخاب نکنید. زیرا برای تعمیر آن باید هزینه‌‌ای جدا داده شود که اگر همان هزینه را می‌دادید، می‌توانستید تجهیزات با کیفیت خریداری کنید. توصیه می‌شود برای خرید، تعمیر و نصب تجهیزات، از افراد متخصص کمک بگیرید تا برای شما مفید واقع شود.